Faceți căutări pe acest blog

Despre copii


Primul an din viata bebelusului tau este o calatorie minunata a curiozitatii si descoperirii, pe masura ce acesta incepe sa-si dezvolte abilitatile necesare pentru a dezlega misterele vietii din jurul sau. Cele 7 elemente au fost create cu dragoste si grija de catre experti in dezvoltarea bebelusului, este un sistem de referinta pentru diferitele trepte de dezvoltare tipice, pentru fazele naturale prin care bebelusul trece simultan in aceasta perioada.
El ofera parintilor un set comprehensiv de repere pentru a evalua dezvoltarea bebelusul si pentru a alege obiecte stimulatoare, jucarii si activitati care sa-i desavarseasca mediul de dezvoltare.


 

Cele cinci simturi ajuta bebelusii, copiii si adultii sa se orienteze prin lume. Prin cele cinci simturi primim informatii de la mediul inconjurator si suntem capabili sa le exploram si procesam cognitiv. Simturile deschid lumea pentru noi si ne ajuta sa ne largim intelegerea la fiecare cotitura. Atunci cand vedem, invatam sa distingem intre marimi, forme, culori si miscari. Auzim o simfonie de sunete cu volumul, inaltimea si tonul lor. Gustam si mirosim, apucam si pipaim textura,temperatura,greutatea cu simtul tactil.
 



Abilitatea de a ne controla muschii sta in spatele fiecarei miscari pe care o facem. Functiile motorii de baza sunt cele care ne permit, ca adulti sau copii, sa fim activi fizic si sa ne controlam corpul asa cum dorim.

Dezvoltarea functiilor motorii de baza implica grupul muschilor mari ce controleaza capul, umerii, bratele, spatele, abdomenul si picioarele. Pe masura ce copiii cresc, dezvoltarea functiilor motorii de baza se produce natural, dar progresul acesteia depinde si de practica si exercitii repetate. Mediul copilului este catalizatorul pentru acest proces natural. Jocuri si activitati potrivite ofera stimularea ce ajuta dezvoltarea functiilor motorii de baza pe calea lor naturala, in sincronizare cu nevoile individuale ale fiecarui copil.




Dezvoltarea functiilor motorii complexe implica dezvoltarea controlului asupra grupului de muschi mici – din palme si degete si cei ce inconjoara gura si ochii – ce ne permit sa facem miscari specifice, foarte controlate cum ar fi apucarea si manipularea obiectelor, coordonarea miscarilor ochilor cu cele ale mainilor (coordonarea mana-ochi – reprezinta dezvoltarea abilitatii de a gasi, apuca si manipula obiecte este o treapta importanta in dezvoltarea motorie). Aceasta actiune foarte complexa necesita coordonarea deliberata a miscarilor ochilor, bratului, palmei si degetelor. Spre sfarsitul lunii a treia, dupa multa practica, copiii pot sa ajunga la un obiect pe care il vad si sa il loveasca in mod deliberat. Aceasta este baza initiala a coordonarii mana – ochi, a vorbirii si a miscarii ochilor.


 Imaginatia este abilitatea de a ne folosi mintea creand lucruri care nu exista fizic: imagini, idei, ganduri si sentimente.
Creativitatea consta in insusirea prin care transpunem in realitate ce ne-am imaginat si abilitatea de a improviza, de a lua initiativa si a rezolva problemele. Creativitatea nu se limiteaza la expresia artistica, cum ar fi pictura sau compozitia muzicala.
O persoana poate fi un doctor creativ, un mecanic creativ sau un judecator creativ. Creativitatea este un instrument care ne permite sa reusim, fara efort, in domeniile domeniile pe care le alegem.


 Limbajul este abilitatea de a folosi un set de simboluri pentru a comunica ganduri si emotii. Aceasta abilitate este unica oamenilor si una dintre cele mai dezvoltate si avansate intelectual capacitati ale noastre. 
Limbajul este cel ce ne permite sa le impartasim celorlalti gandurile si impresiile noastre, amintiri despre trecut sau sperante pentru viitor. Suntem nascuti cu o dorinta naturala de a comunica, o dorinta centrala pentru fiinta noastra.
Comunicarea nu este doar verbala. Avem tot atatea modalitati de a comunica pe cate avem si sentimente – o privire, un zambet, o atingere blanda, expresii ale fetei, miscari ale mainilor, plansul sau un strigat de bucurie.
Copilul initiaza primul sau dialog cu dumneavoastra folosind aceste unelte puternice ale comunicarii non-verbale. Din cele mai timpurii stadii ale dezvoltarii sale, copilul “va vorbeste” prin diferite tipuri de plans, ras, zambete si din a doua jumatate a primului an, folosind o larga varietate de gesturi si semne. Un copil care isi ridica bratele pentru a fi ridicat sau care isi intoarce capul in alta directie fiindca nu vrea sa manance isi comunica foarte clar dorintele – mult inainte de a spune primul cuvant.

                                                  6. Gandirea


 Abilitatile cognitive sunt procesele mentale prin care intelegem lumea: cum interpretam informatiile primite de simturi, cum ni le amintim, cum le sortam pe categorii, cum intelegem relatiile de cauzalitate si cum tragem concluzii. Acesta este modul in care invatam lucruri noi, cum gandim si cum ne folosim imaginatia.




 Coeficientul emotional este cunoscut mai bine ca inteligenta emotionala
 Coeficientul de inteligenta emotionala, sau EQ, cuprinde toate abilitatile sociale si emotionale ce formeaza caracterul, asa cum se leaga ele de relatiile cu noi insine si cu ceilalti.
In termenii dezvoltarii intrapersonale, aceasta este abilitatea noastra de a ne recunoaste emotiile pozitive si negative si de a controla modul cum ne descurcam cu ele si cum le exprimam. Acesta include de asemeni si stabilirea telurilor, amanarea satisfactiei si modul cum privim problemele atunci cand acestea apar.
Dezvoltarea interpersonala implica relatiile noastre cu ceilalti si include abilitatile noastre sociale, cum ar fi empatia, respectul pentru opiniile celorlalti si abilitatea de a trai, munci si coopera cu alti oameni.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu